» روزنگار » ثبات مدیریت و اصلاح مدیریتی مهم‌ترین برنامه دولت «خدمت و پیشرفت» در آموزش و پرورش
روزنگار - گزارش

ثبات مدیریت و اصلاح مدیریتی مهم‌ترین برنامه دولت «خدمت و پیشرفت» در آموزش و پرورش

تیر 1, 1403 5061

تحریریه روزنگار- جامع، «محمدباقر قالیباف » نامزد چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری در میزفرهنگی شبکه دو سیما به ارائه برنامه‌های خود در آموزش و پرورش پرداخت.

استقرار ثبات مدیریتی در مدیران ستادی و میانی آموزش و پرورش

ثبات مدیریتی در آموزش و پرورش بسیار مهم است. در دولت چهاردم، ثبات مدیریتی را مستقر می‌کنیم، در ۲۰ سال گذشته ۱۷ وزیر و سرپرست در آموزش‌وپرورش عوض کردیم. همچنین مدیران میانی آموزش و پرورش نیز باید به یک ثبات در مدیریت برسند و بی‌ثباتی در این وزارت‌خانه به حداقل برسد.

توجه به مسئله بهره‌وری آموزش و پرورش با دو عنصر «علم و مدیریت»

در آموزش و پرورش دولت چهاردهم مهم‌ترین مسئله‌مان «بهره‌وری» با توجه به دو عنصر «علم و مدیریت» است. همچنین هر برنامه‌ای نیازمند یک مدیر و راهبری قویی است که توان اجرایی آن برنامه را داشته باشد.

مردمی‌سازی آموزش و پرورش و عدم خصوصی‌سازی آموزش

دولت چهاردم در خدمات عمومی چون سلامت و آموزش و پرورش به سمت خصوصی‌سازی حرکت نمی‌کند اما مردمی‌سازی آموزش به مردم را حتما در برنامه داریم و مردم باید در سازوکارهای آموزش فرزندان خود در مدرسه حضور و مشارکت داشته باشند.

شفاف‌سازی وزارت آموزش و پرورش و اصلاح مدیریتی

ما در دولت چهاردهم ثبات مدیریت و اصلاح مدیریتی، شفاف‌سازی و هوشمندسازی را در آموزش و پرورش، تقویت خواهیم کرد. اصلاح مدیریت و حکمرانی آموزش و پرورش از جمله مهم‌ترین برنامه‌های ماست.

هوشمندسازی مدارس

کرونا نعمتی شد که سیستم شاد آمد و هوشمندسازی انجام شد اما بلافاصله پس از کرونا تعطیل شد. باید ادامه می‌دادیم. در دولت چهاردهم هوشمندسازی مدارس را در دستور کار قرار می‌دهیم.

«معلم و مدرسه» دو عنصر تحولی دولت چهاردهم

آموزش و پرورش برای تحول به دو عنصر احتیاج دارد؛ معلم و مدرسه. امروز ما اگر کمبود معلم داریم باید به بررسی مسئله معیشت معلمان بپردازیم اما منزلت معلمان نیز بسیار مهم است. ما همه مدیون معلم‌ها هستیم و لفظ فرهنگی خاص «معلمان» است.

غنی‌سازی اوقات فراغت و توجه به مهارت‌آموزی دانش آموزان

در حوزه فراغت و مهارت‌آموزی دانش آموزان عقب هستیم و ما در دولت چهاردهم برنامه ویژه‌ای برای اوقات فراغت دانش‌آموزان و پیوند صنعت و مهارت با کلاس درس داریم.

استفاده از نخبگان و اساتید آموزش و پرورش در ساختار نظام آموزشی

ما با توجه به همان دو عنصر «علم و مدیریت» از معلمان، اساتید و نخبگان آموزش و پرورش در ساختار مدیریتی و اجرایی این وزارت‌خانه استفاده خواهیم کرد؛ چراکه قویی‌ترین برنامه‌ها بدون یک مدیر اجرایی قویی ناکام خواهند ماند.

به این نوشته امتیاز بدهید!

امتیاز 1.00

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×