» یادداشت » مدارس غیردولتی از ادعا تا عمل/ چالش مدافعان مدارس شبه‌بنگاهی بر سر کیفیت‌آموزشی
یادداشت - روزنگار

مدارس غیردولتی از ادعا تا عمل/ چالش مدافعان مدارس شبه‌بنگاهی بر سر کیفیت‌آموزشی

شهریور 15, 1403 14096

تحریریه روزنگار-جامع: 

حمداله محمدی، استاد دانشگاه و پژوهشگر فلسفه تعلیم‌وتربیت در یادداشتی با اشاره به عملکرد ضعیف مدارس غیردولتی در کنکور و امتحانات نهایی برای تحریریه جامع نوشت:

مدافعان خصوصی سازی معتقدند که در مدارس شبه بنگاهی، رقابت بر سر جذب مشتری موجب افزایش کیفیت و تضمین انتخاب آزاد خواهد شد. از طرفی دیگر این مدعیان معتقدند که با خصوصی شدن آموزش برای برخی افراد، دولت مجال بیشتری برای سرمایه گذاری در مدارس دولتی به خصوص در مناطق محروم خواهد داشت؛ اما هم‌اکنون سهم ۱۳ درصدی در رتبه های برتر کنکور نشان از آن دارد که مدارس خصوصی با وجود هزینه های گزاف باعث افزایش کیفیت آموزشی نشده است. همچنین کاهش سرانه های آموزشی مدارس دولتی همزمان با رشد خصوصی ادعای دوم را هم به چالش کشیده است.

حال سوال این است آیا خصوصی سازی آموزش چه توجیه دیگری دارد؟

به این نوشته امتیاز بدهید!

امتیاز 3.67

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×