علیه طبقهبندی دانشآموزان/ وزیر پیشنهادی آموزشوپرورش: دسترسی برابر به آموزش با کیفیت و کاهش تنوع مدارس از اولویتهای دولت چهاردهم است
تحریریه روزنگار- جامع:
▫️علیرضا کاظمی، وزیر پیشنهادی آموزشوپرورش در صحن علنی مجلس با دفاع از برنامههای خود با بیان اینکه تحقق عدالت آموزشی، رفع تبعیضها و به رسمیت شناختن حق همه فرزندان ایران در دسترسی برابر به فرصتهای آموزشی با کیفیت حق فرزندان ایران است، افزود:
حفظ و پاسداشت کرامت خدادادی حقوق کودکان و نوجوانان به عنوان سرمایههای اصلی کشور و آیندهسازان سرزمین از طریق روشهای تربیتی مناسب برگرفته از مبانی دینی و منطبق بر دستاوردهای علم تعلیموتربیت و پرهیز از طبقهبندی و جداسازی دانشآموزان، اتخاذ رویکردهای تمرکز زدایی و مدرسهمحوری، افزایش توانمندی و اختیارات ارکان مدرسه، واسپاری راهبری امر مهم تربیت به مدرسه در جهت بالندگی هر چه بیشتر مدارس به عنوان عنصر پیشران آموزشوپرورش از اولویتهای دولت چهاردهم در آموزش و پرورش است.